Kometa zmęczeniowa
18 miesięcy w służbie – tyle czasu zajęło oknu w samolocie Comet uszkodzenie z powodu #zmęczenia #pęknięcia w jego narożniku (zrekonstruowany obraz okna poniżej). Nauka o pękaniu metalu nie była wtedy jeszcze rozwinięta. To było tragiczne w skutkach.
To głównie dzięki uszkodzeniom zmęczeniowym w metalach skośne okna w nowszych samolotach mają swój kształt. Wyobraź sobie, że samolot jest jak balon w powietrzu, który nadmuchuje się i opróżnia za każdym razem, gdy znajduje się w dolnej części atmosfery, a następnie przenosi się do wyższej części atmosfery (i odwrotnie). Ten beh #design avior został zasymulowany w 1955 roku w zbiorniku wodnym (zdjęcie czarnego zbiornika poniżej). Nie było innej techniki, aby to sprawdzić.
Obecnie używamy #FEA do sprawdzania punktów wysokiego napięcia za ułamek kosztów testowania modelu w pełnej skali.
Technikę analizy zmęczenia i #obliczania kruchego pękania można znaleźć w #Eurokodzie EN 1993-1-9. W rzeczywistości, jest ona stosowana za każdym razem, gdy podejmowana jest decyzja projektowa pomiędzy stalą S355JR a S355J2.